صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

پرسش های متداول درخصوص عمره دانشگاهیان

پاسخ پرسش های متداول درخصوص عمره دانشگاهیان

 

 زائرین محترم اصلی و ذخیره عمره دانشگاهیان به سوالاتی که در این قسمت پاسخ داده شده است دقت فرمائید.به سوالات مشابه پاسخ داده نخواهد شد.

 

س- اینجانب از پذیرفته شدگان ذخیره می باشم، شانس اعزام چقدر می باشد ؟
ج- پس از جمع آوری کلیه مدارک (حدودا اسفند ماه) کاروان بندی آغاز و ظرفیت خالی کاروان ها با استفاده از زائرین ذخیره دانشگاه هایی که نفرات اصلی آن انصراف داده اند، تکمیل می گردد. در صورتی که آن دانشگاه دارای نفر ذخیره نباشد، سیستم به صورت تصادفی یکی از زائرین ذخیره را به شرط کامل بودن مدارک و تکمیل موجودی جایگزین می کند.با توجه به مشکلات دانشجویان از جمله: مشکلات تحصیلی،تهیه هزینه سفر،امتحانات و .. تعدادی از زائرین اصلی منصرف و همه ساله تعداد قابل توجهی از نفرات ذخیره اعزام می گردند .


س- اینجانب برای دریافت وام به بانک ملت مراجعه کرده ام اما بانک وام نمی دهد !
ج- با توجه به نهایی نشدن توافقات با بانک ملت، فعلا از مراجعه به بانک خودداری نمائید. به محض ابلاغ این دستورالعمل از طریق سایت لبیک اطلاع رسانی خواهد شد تا برای دریافت وام اقدام نمائید .


س- لطفا زمان دقیق اعزام را اعلام فرمائید تا برنامه ریزی کنم .
ج- زمان دقیق اعزام طبق اعلام سازمان حج و زیارت خواهد بود که در حال حاضر هنوز مشخص نشده است.احتمالا دانشجویان متاهل نیمه دوم فروردین92 و دانشجویان مجرد نیمه اول اردیبهشت92 اعزام خواهند شد .


س- آیا امکان تغییر تعداد نفرات اعزامی پس از پذیرفته شدن در قرعه کشی وجود دارد ؟
ج- در صورت تغییر تعداد نفرات،اولویت هر فرد یک درجه پایین می آید (یعنی اصلی به ذخیره و ذخیره به ذخیره2 تبدیل وضعیت می شوند) مثلا؛ شخصی که می خواهد از سه نفره اصلی به دونفره تبدیل وضعیت دهد به ذخیره دو نفره و یا فردی که مجرد اصلی پذیرفته شده به ذخیره متاهلی تبدیل خواهد شد .


س- آیا می توانم فردی که دارای فیش عمره عادی دارد با خود همراه ببرم یا اینکه به همراه او در کاروان های عادی ثبت نمام کنم ؟
ج- خیر- افرادی که دارای فیش عمره عادی هستند امکان ثبت نام درکاروانهای دانشجویی را ندارند همچنین با فیش عمره دانشجویی نیز امکان ثبت نام در کارونهای عادی وجود ندارد .


س- آیا هزینه قطعی و دقیق عمره، مبلغ 000/100/2 تومان است ؟
ج- این هزینه، هزینه احتمالی سفر خواهد بود که احتمال کاهش یا افزایش آن وجود دارد که به محض مشخص شدن مبلغ دقیق هزینه سفر از طریق سایت به آگاهی خواهد رسید .


س- مبلغ نهایی واریزی برای عمره کودکان چه قدر می باشد ؟
ج- همانگونه که در دفترچه راهنما ذکر شده است؛مبلغ تمام شده ایشان حدود 70 تا 80 درصد هزینه عمره بزرگسالان(بالای 12 سال) می باشد.با توجه به اینکه قیمت نهایی عمره بزرگسالان هنوز از سوی سازمان حج و زیارت اعلام نشده است،بعد از واریز مبلغ 750 هزار تومان افتتاح حساب برای کودکان(بالای دوسال)، فعلا مبلغ یک میلیون تومان دیگر نیز به این هزینه بیفزائید.لازم به ذکر است افراد بزرگسال شامل سن بالای 12 سال می باشد. به محض مشخص شدن مبلغ دقیق هزینه سفر از طریق سایت به آگاهی خواهد رسید .


س- نحوه آگاهی از تکمیل بودن مدارک به چه شکل می باشد ؟
ج- پس از تحویل کلیه مدارک از تاریخ 1/10/92 به بعد مدارک زائرین کنترل می گردد و در صورت داشتن نقص،نوع نقص درج و در صورت کامل بودن مدرک تائید می شود.زائرین می توانند با وارد کردن کدملی و شماره شناسنامه خود به صفحه نهایی ثبت نام مراجعه کنند.در این صفحه پیغام "مدارک کامل است" و یا "نوع نقص" با رنگ قرمز مشخص گردیده است. در صورتی که هیچ کدام از این پیغام ها را مشاهده نکردید تا کنترل مدارک صبر نمائید .


س- اینجانب از معافیت تحصیلی استفاده می کنم و تعهد نامه محضری را تحویل دانشگاه داده ام، از کجا بفهمم مجوز خروج از کشور این جانب صادر شده یا خیر .
ج- با مراجعه به سایت و با وارد کردن کدملی و شماره شناسنامه می توانید از صادر شدن مجوز خروج خود اطمینان حاصل نمائید و در صورت آگاهی از صدور مجوز خروج از کشور، برای درخواست گذرنامه به دفاتر پلیس +10 مراجعه فرمائید.(توضیحات کامل در دفترچه راهنما موجود است) .


س- مهلت تحویل گذرنامه دانشجویان چه زمانی می باشد ؟
ج- 30 آذر 92 .


س- اینجانب 4 قطعه عکس شبیه به گذرنامه ندارم راهنمایی فرمائید .
ج- داشتن حداقل یک قطعه عکس 4*6 مشابه عکس گذرنامه برای صدور ویزا الزامی است و اگر یک قطعه عکس مشابه گذرنامه ندارید،یک عکس جدید مشابه عکس گذرنامه(با همان لباس و زاویه عکس) تهیه نمائید. از اسکن کردن عکس از روی گذرنامه (به دلیل داشتن هولوگرام در گذرنامه) خودداری فرمائید زیرا عکس می بایست دارای کیفیت کافی باشد .


س- آیا امکان تغییر تاریخ پرواز یا تغییر ایستگاه پروازی وجود دارد ؟
ج- خیر امکان پذیر نمی باشد .


س- آیا امکان تداخل زمان اعزام با کنکور دانشگاهها و امتحانات وجود دارد ؟
ج- حتی الامکان سعی می شود زمان پرواز تداخلی با زمان کنکور و امتحانات نداشته باشد ولی با توجه به یکسری محدودیت ها این امکان وجود دارد .        

 
5 آبان 1392 1:45 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.