صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

اعلام زمان اعزام ۱۲۹ کاروان عمره دانشگاهیان

محمد زارع معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در گفتگو با سایت لبیک گفت: 129کاروان دانشجویان عمره گزار از 7 فروردین تا 29 اردیبشهت ماه سال 93 از سراسر کشور راهی سرزمین وحی می شوند.
وضعیت مدارک از 5 بهمن ماه در سایت درج می شود
محمد زارع گفت:پس از تحویل گرفتن کلیه مدارک و بررسی آن توسط نمایندگان ستاد در استان ها در صورتی که مدارک نقصی نداشته باشد تائید شده و در صورت داشتن نقص،نقص مربوطه برای مشاهده زائر در سامانه ثبت می شود.لذا متقاضیانی که گذرنامه خود را تا تاریخ مقرر تحویل دهند از 5 بهمن ماه می توانند به سامانه مراجعه و در صورت داشتن نقص سریعا نسبت به رفع آن اقدام نمایند.
کاروان بندی اواخر بهمن ماه انجام می شود
معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:پس از تکمیل موجودی و تحویل کلیه مدارک،مرحله بعد کاروان بندی زائرین می باشد که این کار توسط نماینده ستاد عمره دانشگاهیان در استان های سراسر کشور صورت خواهد گرفت و زائران عمره ‌گزار از اواخر بهمن ماه با مراجعه به پایگاه اینترنتی لبیک قادر به مشاهده اطلاعات کاروان خود هستند.
زارع گفت:منظور از کاروان بندی تعیین زمان دقیق پرواز و تعیین عوامل کاروان(مدیر،معاون و روحانی)می باشد.ضمنا زمان دقیق اعزام هر شخص بعد از کاروان بندی توسط سیستم و بر اساس اعزام دانشگاهی مشخص خواهد شد؛ لذا از اساتید و دانشجویان تقاضا می شود جهت درخواست تاریخ پرواز و تغییر آن به رابطین عمره مراجعه نکنند.
آغاز اعزام دانشگاهیان به عمره از اوایل فروردین ماه ۹۳
وی تصریح کرد:فرایند اعزام دانشگاهیان به عمره از هفتم لغایت 12 فروردین ماه با اعزام اساتید 1 و 2 نفره به سرزمین وحی آغاز می شود و سپس دانشجویان متاهل و اساتید سه نفره از 12 فروردین ماه تا 8 اردیبشهت اعزام می شوند و پسران مجرد نیز از 8 تا 29 اردیبهشت ماه راهی سرزمین وحی خواهند شد.

دانشگاهیان عمره گزار از 9 ایستگاه پروازی اعزام می شوند
زارع درباره ایستگاه‌های پروازی دانشگاهیان عمره گزار گفت: پرواز زائرین دانشگاهی از ایران به شهر جده است و از آنجا به مدینه منوره اعزام می‌شوند.
وی افزود:دانشگاهیان عمره گزار از ایستگاه های پروازی تهران،مشهد،شیراز،تبریز،اصفهان،کرمان و کرمانشاه،اهواز و ساری به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.
مدت زمان سفر عمره 10 روز است
معاون اجرائی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان طول اقامت دانشجویان در سرزمین وحی را 10 روز اعلام کرد و گفت: زائرین 5روز نخست را در مدینه منوره و سپس جهت انجام اعمال عمره مفرده به مکه مکرمه مشرف خواهند شد.
زمان تکمیل موجودی 20 دی ماه است
محمد زارع گفت:زمان پرداخت مابه التفاوت هزینه سفر عمره 20 دی ماه تعیین شده و دانشگاهیان عمره گزار تا تاریخ مقرر باید نسبت به تکمیل موجودی عمره خود اقدام نمایند.
وی افزود:کلیه متقاضیان اعم از اصلی و ذخیره باید تا تاریخ مقرر نسبت به تکمیل موجودی خود اقدام نمایند.بدیهی است در صورت عدم تکمیل موجودی، زائرین کاروان بندی نخواهند شد و به منزله انصراف زائر تلقی خواهد شد.
زارع گفت:زمان تعیین شده جهت تکمیل موجودی، قابل تمدید نیست.
شرایط اعطای تسهیلات بانکی هنوز مشخص نشده است
معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:شرایط اعطای وام بانکی برای سال جاری هنوز مشخص نمی باشد؛ بنابراین دانشگاهیان عمره گزار باید برای تکمیل موجودی خود تا تاریخ مقرر برنامه ریزی کنند.
زمان تحویل گذرنامه اعلام شد
زارع ادامه داد:طبق اعلام قبلی دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند بعد از دریافت مجوز خروج از کشور به مدت 20 روز فرصت دارند تا گذرنامه خود را تحویل رابط عمره در دانشگاه خود دهند همچنین دانشگاهیانی که برای دریافت گذرنامه اقدام کرده اند تا 15 دی ماه فرصت دارند گذرنامه خود را تحویل رابط عمره در دانشگاه خود دهند.

 
17 دی 1392 9:11 صبح

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.