صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

۷۰ مسؤول فرهنگي در دوره دوم به عمره اعزام مي‌شوند

حجت الاسلام حميد احمدي، در گفت وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از اعزام ۶۴ مسؤول فرهنگي در دوره اول عمليات عمره مفرده به مكه و مدينه خبر داد و گفت: مسؤولان فرهنگي در هتل‌هاي داراي ظرفيت ۳۰۰ زائر و بالاتر مستقر شده و به ارائه برنامه‌هاي مورد نظر مشغول هستند.

وي با بيان اينكه براساس برنامه ريزي انجام شده و طبق مقررات مدت حضور مسؤولان فرهنگي در مكه و يا مدينه يك ماه است، يادآور شد: در دوره اول به ۶۴ هتل مسوول فرهنگي اعزام شد و با توجه به افزايش زائران و هتل ها، در دوره دوم حدود ۷۰ نفر اعزام خواهند شد.

مدير آموزش معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در ادامه با اشاره به برنامه‌هاي فرهنگي مديريت آموزش، توجه به مهم‌ترين اقتضائات شغلي كارگزاران فرهنگي، توسعه آموزش الكترونيكي و برگزاري هشتاد درصد دوره‌هاي آموزشي به صورت مجازي را از جمله برنامه‌هاي مدنظر مديريت آموزش برشمرد.

وي با بيان اينكه ۸۰ درصد آموزش مانند مهارت‌هاي صوتي و تصويري، عكاسي، كار با كودك و نوجوان، برنامه ريزي فرهنگي و تبليغات محيطي جنبه مهارتي دارد، يادآور شد: دوره‌هاي مجازي نيز در عنوان هايي مانند احكام و مناسك، تاريخ، سيره و اماكن از اول دي ماه به صورت هفتگي در حال برگزاري است.

حجت الاسلام احمدي همچنين يادآور شد: دوره‌هاي مجازي به صورت كلاس‌هاي آنلاين و با استفاده از نرم افزارهاي الكترونيكي برگزار مي‌شود كه پس از پايان هر دوره نيز آزموني از مسؤولان فرهنگي به عمي مي‌آيد.

مدير آموزش معاونت فرهنگي بعثه يادآور شد: دروس عملي به صورت حضوري و با استفاده از پاورپوينت به صورت حضوري ارائه مي‌شوند و اكنون اين دوره‌ها براي كساني كه جديدا جذب شده اند در حال برگزاري است.

وي برگزاري آموزش‌هاي تكميلي ويژه آن دسته از مسؤولان فرهنگي كه سالهاي گذشته به عمره اعزام شده اند را نيز مدنظر قرار داد و گفت: اين دوره‌ها به صورت حضوري، فشرده و به مدت سه روز برگزار مي‌شود.

حجت الاسلام احمدي با بيان اينكه آموزش‌هاي تكميلي ويژه مسؤولان فرهنگي دوره اول و دوم آذرماه برگزار شد و دوره سوم و چهارم نيز در دي ماه برگزار مي‌شود، افزود: در دوره‌هاي تكميلي به تناسب موضوعات بحث عكاسي را در اولويت قرار داده ايم.

وي محيط آرايي تبليغات هتل‌ها با توجه به وضعيت هتل‌ها و فعال سازي شوراهاي فرهنگي را از ديگر مسائل مهم و مورد تأكيد مديريت آموزش معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري عنوان و اظهار كرد: مهارت‌هاي عملي در طول سال در مراكز استانها و با همكاري مسؤولان مناطق در حال انجام است.
 
17 دی 1392 9:14 صبح

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.