صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

راه اندازی شبکه رادیویی تلویزیونی زائر

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین رضا اسکندری گفت: زیارت دارای ابعاد فردی، اخلاقی، عرفانی، سیاسی و اجتماعی است و لازم است که از طریق رسانه ها، زائران را با این مسائل آشنا کنیم.

وی افزود: در همین راستا تاکنون از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت نزدیک به 100 کتاب با موضوع عتبات برای اقشار مختلف جامعه منتشر و در قالب لوح فشرده رائه شده است و در کتابخانه تخصصی پایگاه اطلاع رسانی حج نیز قابل مشاهده است؛ اما صدا و سیما نیز وظایفی دارد که انتظار داریم این وظایف را دنبال کند.

اسکندری تصریح کرد: در سفر رییس سازمان صدا و سیما به عتبات، پیشنهاد راه‌اندازی شبکه رادیویی و سیمای زائر را مطرح کردیم و همچنان پیگیر آن هستیم و امیدواریم در آینده نزدیک این طرح محقق شود.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت: البته برخی پیشنهادات در خصوص شبکه زائر و زیارت از سوی رسانه ملی عملی شده است، همچنین طی جلساتی که با معاون رادیویی رسانه ملی داشتیم قبول کرده‌اند که یکی از مراکز فعال رادیویی عراق به زبان فارسی برای زائرین ایرانی برنامه هایی را تدارک ببیند، اما به نظر می رسد تنها به همین مقدار اکتفا کردن، کفایت نمی کند و باید برای راه اندازی شبکه‌ای مانند رادیو معارف که اختصاص به موضوع زیارت داشته باشد، اقدام کرد.

وی با بیان اینکه بحث زیارت تنها به موضوع عتبات اختصاص ندارد، ابراز داشت: وجود مشهد مقدس و امامزادگان دیگر در ایران که قریب 8 هزار و 500 امامزاده است، و نیز سفرهای زیارتی ایرانیان به نقاط مختلف زیارتی در جهان زمینه مناسبی برای ایجاد این رادیو و شبکه زیارتی سیماست که اگر انجام شود خدمتی ماندگار خواهد بود، چون جایگاه صدا و سیما بسیار فراگیر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری حجت الاسلام والسلمین اسکندری گفت: از این طریق می توانیم قبل و حین سفر و بعد از آن به رشد معنوی زائرین کمک کنیم. محل کار بنده، با ضریح امام حسین علیه السلام، کمتر از صد متر فاصله دارد با این همه، مشاهده شبکه کربلا که هر روز صبح ضریح مطهر امام حسین علیه السلام یا حضرت عباس علیه السلام را نشان می‌دهد، برای ما هم جذابیت دارد، مسلما برای فردی که توفیق تشرف نداشته، این ارتباط مستقیم روح تعالی و لذت معنوی ایجاد می‌کند و سوژه‌های بسیار زیادی برای تولید برنامه در این زمینه وجود دارد.

 
17 دی 1392 11:22 صبح

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.