صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

ايران در رتبه سوم اعزام عمره‌گزاران قرار گرفت

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، الوطن نوشت: راه‌هاي هوايي و زميني شاهد افزايش چشمگير استقبال عمره گزاران در مدينه منوره بودند به گونه‌اي كه آمار عمره گزاران وارد شده نسبت به سال گذشته بيش از پانزده درصد را نشان مي‌دهد.

بر اساس گزارش صادره از دفتر وزارت حج عربستان در مدينه منوره، تعداد زائراني كه تا كنون از ابتداي سال جاري قمري وارد مدينه منوره شده اند به يك ميليون و ۷۵۸ هزار و ۱۶۲ نفر مي‌رسد كه بيش از يك ميليون و ۵۰۰ هزار نفر از طريق فرودگاه بين المللي و حدود ۲۱۰ هزار نفر از طريق زميني وارد مدينه منوره شده اند.

در اين گزارش آمده است تعداد زائراني كه در مدت مشابه سال گذشته وارد مدينه منوره شده بودند، يك ميليون و ۱۴ هزار نفر بود و تعداد زائراني كه امسال وارد شده اند نسبت به سال گذشته بيش از ۱۵ درصد افزايش نشان مي‌دهد.

بر اساس اين گزارش، چهار كشور در موسم عمره امسال بيشتر تعداد عمره گزاران را به خود اختصاص داده اند كه پاكستان در رتبه اول، اندونزي دوم، جمهوري اسلامي ايران در رتبه سوم و هند در رتبه چهارم تعداد عمره گزاران قرار دارند.

شايان ذكر است، تاكنون بيش از دويست و پنجاه هزار زائر از كشورمان به سرزمين وحي سفر كرده‌اند و حدود دويست هزار نفر پس از انجام مناسك عمره به ميهن اسلام باز گشته‌اند.
 
5 اسفند 1392 1:59 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.