صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

همایش آموزشی عمره دانشگاهیان ويژه متاهلين برگزار شد

همایش آموزشی عمره دانشگاهیان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز گذشته (یکشنبه) در سالن شهید بهرامی دانشگاه علم و صنعت با حضور زائران، مدیران کاروان ها، رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و نماینده ولی فقیه در امور حج برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی، رییس ستاد عتبات و عمره دانشگاهیان، ضمن خیر مقدم به حضار، گفت: ستاد عمره دانشگاهیان سه شعار اصلی را ترسیم کرده است که اولین آن، برگزاری آسان عمره است، که تلاش شده با اختصاص سهمیه ای خارج از نوبت های معمول این اتفاق رخ دهد.

 

وی افزود: برگزاری ارزان دومین شعار و کیفیت برتر سومین شعار ستاد عمره دانشگاهیان است که برنامه های فرهنگی و حساسیت در انتخاب مدیران و معاونان و روحانیون کاروان موید این نکته هستند.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در ادامه با تشریح برنامه های فرهنگی قبل، حین و بعد از سفر ادامه داد: قبل از سفر کتاب هایی از جمله میقات تا عرفات، سنت پیامبر(ص)، از دریا به دریا و لوحفشرده «تاحضور» در اختیار زائران قرار گرفته است.

وی افزود: کتب همگام با قرآن، سیر در حرمین، ادعیه سعی و طوف و همراه تا قبله نیز جهت استفاده عمره گزاران در طول سفر در نظر گرفته شده است.

فقیهی در ادامه با ارائه آماری گفت: امسال 340 هزار نفر در عمره دانشگاهیان از سراسر کشور ثبت نام کرده اندکه تنها 17 هزار نفر مشمول امتیاز این سفر شده اند و این فرصت گرانبها، اهمیت خودسازی پیش از سفر را دوچندان می کند.

 

وی در پایان از زحمات حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و سرپرست حجاج ایرانی تشکر کرد و گفت: اگر عنایت و لطف ایشان نبود، عمره دانشگاهیان به این شکل نمی توانست برگزار شود.

در ادامه برنامه حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و سرپرست حجاج ایرانی به سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر با اشاره به این مسئله که اسلام دین جامع و جهان شمول است، گفت: برنامه های اسلام در جهت تربیت انسان و ساختن انسان لایق و نمونه برای رسیدن به خدا و بهره مندی از مواهب الهی است و فرایض دینی هر کدام خاصیت و فایده ای دارد که مجموع آنها، ما را به هدفی والا رهنمون می سازد.

نماینده ولی فقیه در امور حج افزود: حرکت سالانه حج تمتع که اسلام آن را وضع کرده است و مسلمانان از همه جای دنیا برای انجام یک هدف والا در مکه گرد هم می آیند، اهمیت فراوانی دارد اما متاسفانه حاکمان فعلی مکه و مدینه این اهمیت را درک نکردند و از حج استفاده کافی و شایسته نبرده اند.

سرپرست حجاج ایرانی ادامه داد: اسلام قرن ها پیش از تشکیل سازمان ملل متحد، از طریق کنگره عظیم حج چاره جویی کرده است و با حضور مردم از ملت های گوناگون در جهت حل و فصل مشکلات مسلمانان بر آمده است.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با بیان این نکته که سفر عمره یک سفر معمولی نیست، افزود: اثرات این سفر در گوشت و پوست و خون انسانها نفوذ می کند و باید برای این منظور مطالعه و آماده سازی قبل از سفر را جدی بگیریم.

وی با اشاره به حضور زائران در مدینه منوره گفت: متاسفانه برخی به دلیل کج فهمی ها نمی توانند از الگوهایمان استفاده درستی کنند و تنها به پیامبر(ص) و اهلبیت نگاه گشایش کار و رفع مشکلات دارند. در حالیکه ایشان الگوی زندگی انسانی ، اسلامی، اخلاقی و ارزشی ما هستند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اهمیت عمره دانشجویی گفت: عمره گزاران دانشجویی آینده سازان کشور هستند و با تحول روحی و اخلاقی جامعه را متحول می کنند، و اساسا این اهمیت موجب راه اندازی آن شده است.

وی گفت: به دلیل حوادث منطقه ، در سخت ترین شرایط قرار داریم اما معتقدیم حج را نباید با روابط سیاسی گره زد و تلاش شده تا امکانات خوبی برای زائران فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر افزود: ما در عربستان بحث شیعه و سنی نداریم و ما پیام آور وحدت مسلمین در جهان هستیم و هر کسی در این وحدت خدشه ایجاد مزدور مواجب بگیر اجنبی است.

وی با اشاره به اینکه وحدت، دغدغه امام خمینی(ره) بود، ادامه داد: نمازهای جماعت و نگاه وحدت بخش بین مسلمانان را باید ایجاد کرد و نگاه انقلاب در تقریب مذاهب اسلامی را باید منتقل کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و سرپرست حجاج ایرانی با طرح این مسئله که وهابیت امروز ماهیت خود را نشان داده است، افزود: وهابیت نه در ایدئولوژی نه در عمل حرفی برای گفتن ندارد اما ممکن است از احساسات جوانان سواستفاده کند.

وی در پایان گفت: نگران شبهه افکنی ها نباشید و وقت خود را برای نماز و قرآن و دعا بگذارید و به قرائت زیارت امین الله و صحیفه سجادیه به خصوص دعای مکارم الاخلاق توجه ویژه داشته باشید.

 
12 اسفند 1392 2:01 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.