صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

آغاز عمره دانشگاهیان از دوم فروردین ماه ۹۳

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در حاشیه برگزاری نخستین همایش عمومی حج دانشگاهیان استان قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: از حدود چهار میلیون و 600 هزار دانشجو در سراسر کشور تعداد 340 هزار نفر در مدت 10 روزه تعیین شده به منظور ثبت‌نام برای تشرف به سرزمین وحی، نسبت به انجام این کار اقدام کردند.

وی با بیان اینکه با انجام قرعه‌کشی در میان متقاضیان عمره دانشجویی، 17 هزار و 300 نفر انتخاب شدند، در خصوص زمان اعزام زائران افزود: اعزام نخستین کاروان دانشگاهیان با  گروهی از استادان دانشگاه‌ها در روز دوم فروردین ماه 93 صورت می‌گیرد و آخرین گروه دانشگاهیان نیز روز 29 اردیبهشت ماه عازم عربستان می‌شود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به تلاش این ستاد به منظور تسهیل سفر عمره برای دانشگاهیان کشور ادامه داد: در واقع زمان اعزام دانشگاهیان به گونه‌ای طراحی شده است که تمام زائران بتوانند پیش از آغاز امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها به کشور بازگردند.

فقیهی با بیان اینکه هر یک از دانشگاهیان تنها یک بار مجاز به استفاده از سهمیه عمره دانشجویی است، ادامه داد: به همین دلیل نام کسانی که یک بار از این سهمیه استفاده کرده‌اند، با شناسایی کد ملی آنان به طور خودکار از سامانه حذف شد و تمام زائران این سفر افرادی هستند که برای نخستین بار از عمره دانشجویی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تصریح کرد: برنامه‌های گوناگونی برای زائران این سفرها تدارک دیده شده و برنامه‌های فرهنگی از جمله آنهاست که پیش از سفر و هنگام سفر اجرایی می‌شود و تا دو سال پس از سفر عمره نیز ادامه می‌یابد.

وی اذعان کرد: تاکنون 25 همایش استانی در بخش برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آموزشی و فرهنگی پیش از سفر به اجرا درآمده و در چند استان باقی‌مانده نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این همایش برگزار می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: علاوه بر این آموزش مجازی به صورت آنلاین برای زائران و با حضور استادان مجرب کشوری از ششم اسفندماه آغاز شده است.

فقیهی یادآور شد: با توجه به نظرسنجی‌های انجام شده از دانشجویان از دو ماه پیش ارسال بسته‌های فرهنگی برای آنان آغاز و مسابقات گوناگونی برای آنان طراحی شده که امید است زائران دانشگاهی با مطالعه و دقت در این بسته‌ها، از سفر معنوی حج بیشترین بهره را ببرند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: در همین راستا راه‌اندازی سامانه پیامکی برای اطلاع‌رسانی برنامه‌ها به زائران و برگزاری مسابقات فرهنگی از جمله مسابقه مکتوب با استفاده از کتاب «از میقات تا عرفات» در دستور کار قرار گرفت؛ ضمن اینکه زائران دانشگاهی می‌توانند با حضور در شبکه اجتماعی زمزم علاوه بر مطالعه مطالب و تجربیات دانشجویان در سال‌های گذشته، نظرات، شرح سفر و دیگر مطالب مورد نظر خود را برای بهره‌مندی و مطالعه دیگر زائران قرار دهند.

وی اضافه کرد: مسابقات مختلف عکاسی، شعر و داستان، سفرنامه‌نویسی، وبلاگ‌نویسی و هنرهای تجسمی نیز بخش دیگری از برنامه‌های فرهنگی این سفر به شمار می‌رود که به برگزیدگان هر یک از آنها جوایزی اهدا می‌شود.

 
27 اسفند 1392 1:05 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.