صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

اعطاي وام ‌يك‌ ميليوني ‌به‌ دانشجويان براي‌ سفر به عمره‌ وعتبات

سعيد اوحدي رييس اين سازمان در مراسم امضاي اين تفاهمنامه كه عصر امروز در سازمان حج و زيارت برگزار شد، گفت: دانشجويان آينده سازان اين كشور هستند و رهبر معظم انقلاب و مسئولين ارشد نظام و مردم نگاه ويژه‌اي به اين قشر به عنوان سرمايه‌هاي كشور دارند.

وي افزود: با نگاه بلند مدت و استراتژيك در راستاي تسهيل در اعزام دانشجويان به عمره و عتبات طي جلساتي با بانك تجارت پيشنهاداتي در اين خصوص ارائه شد كه طرح اين موضوع منجر به يادداشت تفاهم در خصوص ارائه تسهيلات بانكي به دانشجويان براي اعزام به عمره و عتبات شده است.

رئيس سازمان حج و زيارت ادامه داد: اعزام كاروان‌هاي دانشجويي به عمره يكي از تجربيات ارزشمند و ماندگار سازمان حج و زيارت است و دلنوشته‌هاي ارزشمند و تأثيرگذاري از دانشجوياني كه به اين سفر معنوي اعزام مي‌شوند به يادگار مانده است.

اوحدي با اشاره به اعزام كاروان‌هاي دانشجويي به عتبات، ابراز خرسندي كرد: امسال براي اولين بار اعزام دانشجويان به عتبات در قالب كاروان‌هاي دانشجويي با انسجام بيشتري صورت خواهد گرفت.

وي با اشاره به امضاي تفاهم نامه با سازمان دانش آموزي كشور در خصوص اعزام كاروان‌هاي دانش آموزي به عتبات، بيان كرد: با اعزام دانشجويان و دانش آموزان به عتبات زمينه براي آشنايي بيشتر آنان با تاريخ اسلام در كنار زيارت اهل بيت (ع) و ايجاد سرمايه معنوي و فرهنگي براي كشور فراهم خواهد شد.

رييس سازمان حج و زيارت گفت: در عمره جاري، ۸۰۷ هزار زائر ايراني به زيارت خانه خدا مشرف شدند كه نسبت به سال قبل خود ۶۵ درصد افزايش داشت.

اوحدي سهميه عمره دانشجويي در عمره گذشته را ۱۷ هزار و ۱۰۰ نفر عنوان كرد و افزود: بطور قطع اين سهميه در عمره آتي كمتر نخواهد شد.

وي ادامه داد: اكنون شش ميليون و ۵۰۰ هزار متقاضي داراي فيش ثبت نام در نوبت تشرف به عمره مفرده قرار دارند.


** پرداخت وام يك ميليوني به دانشجويان براي اعزام به عمره و عتبات

«محمد ابراهيم مقدم» مديرعامل بانك تجارت نيز در اين مراسم گفت: دانشجويان فرزندان و آينده سازان اين كشور هستند و ارائه تسهيلات به اين قشر توفيق بزرگي است كه نصيب بانك تجارت شده است.

وي افزود: ما در اينجا جمع شديم تا زمينه‌اي را فراهم كنيم تا قشر دانشجوي كشور با سفر به عمره و عتبات چيزي را ياد بگيرد كه در برگشت از سفر، ما از آن‌ها ياد بگيريم.

مديرعامل بانك تجارت ادامه داد: بايد در هريك از سازمان‌ها براي دانشجويان، مخترعين و نوآوران و شكوفايي آنچه در ذهن آنان است، با توجه به امكانات آن سازمان فضا و امكاناتي فراهم شود.

وي اظهار داشت: آرزوي ما اين بود دانشجويان از مراجعه كنندگان به بانك تجارت باشند و معتقديم اين قشر مي‌توانند كشور را به الگويي براي جهانيان تبديل نمايند.

وي در ادامه اظهار داشت: طبق اين تفاهمنامه، به هر دانشجو و همراهان آن‌ها كه از طريق ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان براي سفر عمره و عتبات اقدام كرده باشند، تسهيلات وام يك ميليون توماني پرداخت مي‌شود.

«محمد ابراهيم مقدم» افزود: اين تسهيلات به صورت قرض الحسنه است و كارمزد چهار درصد دارد و زمان بازپرداخت نيز طبق بخشنامه بانك مركزي سه ساله خواهد بود.

وي گفت: رقم اقساط اين وام بسيار اندك است و براي دريافت اين وام يك نفر ضامن كارمند دولت يا بخش خصوصي بايد از طرف متقاضي به بانك معرفي شود.

مديرعامل بانك تجارت يادآور شد: همچنين ستادي در بانك تجارت به منظور ارتباط بهتر با ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان و تسريع در ارائه تسهيلات به دانشجويان تشكيل خواهد شد.

**ثبت نام ۳۴۰ هزار دانشجو براي اعزام به عمره در سال گذشته

در ادامه اين مراسم، رييس ستاد عتبات و عمره دانشگاهيان ضمن تشكر از سازمان حج و زيارت و بانك تجارت به منظور انعقاد اين تفاهمنامه گفت: به رغم اينكه بيش از شش ميليون نفر در نوبت تشرف عمره قرار دارند، اما از سازمان حج و زيارت تقاضا داريم سهميه دانشجويي را حداقل به دو سال قبل يعني ۳۰ هزار نفر در سال بازگرداند.

حجت الاسلام والمسلمين «سيدمحمدرضا فقيهي» افزود: سال گذشته در ۱۰ روز ثبت نام براي اعزام دانشجويان به عمره، ۳۴۰ هزار نفر ثبت نام كردند كه اين حاكي از اشتياق بسيار قشر دانشجو براي تشرف به عمره است.

وي افزود: در عمره سال گذشته بيش از ۱۵۰۰ نفر از دانشجويان در مدت اقامت ۱۰ روزه در سرزمين وحي قرآن را ختم كردند و ۱۷۰۰ نفر به صورت گروهي ختم قرآن كرده‌اند و ۳۴۰ نيز مراسم ازدواج خود را در سرزمين وحي انجام دادند.

در انتهاي اين مراسم تفاهم نامه همكاري در خصوص ارائه تسهيلات به دانشجويان براي اعزام به عمره و عتبات با امضاي مهندس اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت، حجت الاسلام و المسلمين فقيهي رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان و آقاي مقدم مديرعامل بانك تجارت منعقد گرديد.


 
13 مرداد 1393 10:25 صبح

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.