صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی گفت: ما می‌توانیم از ظرفیت 20 هزار دانشجو و استاد اعزامی هر ساله به حج به عنوان فرهیختگان برای بهره‌برداری در همه زمینه‌های حج و زیارت استفاده كنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در مراسم آئین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری دیدار با اشاره به گستردگی ابعاد گوناگون حج گفت: حج به دلیل گستردگی و ابعاد گوناگون خود دارای ظرفیت‌های بزرگی است كه می‌بایست با برنامه‌ریزی درست از این ظرفیت‌ها با استعدادیابی در همه زمینه‌ها بهره‌برداری كرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی ادامه داد: از سال 71 كه آغاز مدیریت بنده در معاونت آموزش و پژوهش مقام معظم رهبری بود همواره به دنبال برنامه‌ای برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنری در حوزه حج وزیارت بودم و از جمله برنامه‌ها در این حوزه ایجاد یك موزه حج و زیارت برای تجمیع آثار هنرمندان ایرانی و جهان اسلام بود.

وی افزود: جای خالی موزه دینی در كشور ما بسیار احساس می‌شد خوشبختانه این اولین موزه راه‌اندازی شد اما به دلیل محدودیت مكانی مدتی متوقف شده كه در حال حاضر برنامه‌ریزی شده تا جانمایی آن در شهر آفتاب در كنار مرقد مطهر امام خمینی انجام شود.

وی افزود: در همین زمینه اگر از تمام خطاطان و نقاشان و عكاسان برتر كشور بخواهیم حداقل یك اثر را به این موزه تحویل دهند اگرچه در حال حاضر نیز دارای ارزش بالایی است اما با گذشت 50 سال تبدیل به یك موزه بسیار ارزشمند خواهد شد.

قاضی عسگر در ادامه بیان داشت: همچنین در بخش دیگری فراخوانی ارائه شد كه از شعرا خواستیم اشعار جدیدی در این حوزه بسرایند كه خوشبختانه به صورت مطلوبی ارائه شد.

وی در ادامه با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های فرهیختگان اعزامی به حج گفت: در میان تعداد اعزامیان به حج هر ساله بیست هزار استاد و دانشجو و همچنین 2500 نفر دانش‌آموز اعزام می شوند كه می‌توانیم از ظرفیت آنها به عنوان افرادی فرهیخته استفاده كنیم و یك تحول جدی در زمینه‌های حج و زیارت به وجود بیاوریم.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تصریح كرد:‌ خوشبختانه امسال حدود 700 كتاب به صورت نرم افزاری ارائه شد و نیز چندین كتاب و سفرنامه منتشر شد كه در كنار یكی از مهمترین كارها كارهای این حوزه ایجاد نرم‌افزاری در این حوزه گام‌های مطلوبی برداشته شد.

قاضی عسگر خاطر نشان كرد: امروز رونمایی از نرم افزار لبیك یك كه سه سال روی آن كار شده و با عنوان كامل‌ترین نرم‌افزار در حوزه حج و زیارت است رونمایی خواهد شد.

 
9 شهریور 1393 6:39 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.