صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در اختتاميه جشنواره ديدار

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: باید به گونه ای  برنامه ریزی کنیم که هر دانشجو در دوران تحصیل خود حداقل یک بار سفر به مشهد مقدس و مشهد الشهداء (راهیان نور) را تجربه کند و این یعنی سالیانه اعزام دو میلیون دانشجو به سفرهای زیارتی که کمک سازمان حج و زیارت را می طلبد.
به گزارش روبط عمومی وزارت علوم ، دکتر سیدضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در آئین اختتامیه جشنواره فرهنگی- هنری "دیدار" در دانشگاه تهران اظهار داشت: انجام دو میلیون سفر یک تحول بزرگ  و گسترده در زمینه سفرهای زیارتی است و نیاز به فراهم شدن مقدمات و زیر ساخت های لازم دارد که در این خصوص به کمک و مساعدت سایر دستگاههای اجرایی نیازمندیم.
وی با اشاره به فرهنگ غنی دینی در کشور گفت: اگر ما به فرهنگ اعتقاد داریم و آن را به عنوان اصلی ضروری می‌دانیم ، باید از فرهنگ دینی و زیارت بهره‌برداری صحیحی کنیم زیرا زیارت یک برنامه عمیق فرهنگی است و بسیاری از جلوه های فرهنگ نظیر معنویت ، خلاقیت و زیبایی را پوشش می دهد.
دکتر هاشمی گفت: در زیارت ائمه اطهار و اهل بیت علیهم السلام بسیاری از دانشجویان دچار تحول روحی می شوند و مسیرهای جدیدی در زندگی آنان گشوده می شود.
وی تصریح کرد: این منطقی نیست که ما مفتخر به حضور حضرت امام رضا(ع) در کشورمان باشیم اما دانشجویان این مرز و بوم در طول چهار سال تحصیل خود نتوانند یک بار به این زیارت مشرف شوند.
 معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به حضور میلیونی مردم در صحن مقدس بارگاه امام رضا(ع) در هنگام تحویل سال نو آن را نشانه عشق مردم ایران اسلامی به اهل بیت و باعث مباهات دانست و تاکید کرد: باید با انجام سفر زیارتی برای دانشجویان فرهنگ رضوی را ترویج و آموزه های دینی را تقویت کنیم.
گفتنی است : اولین جشنواره فرهنگی هنری دیدار با موضوع شناسایی و معرفی آثار فرهنگی با موضوع حج ،عمره و زیارت با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم و معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور و حج و زیارت برگزار و اختتامیه آن با حضور حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر نماینده مقام معظم رهبری در امور و حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار و از نفرات برتر با اعطای لوح ، تندیس و جایزه نقدی تجلیل شد.
همچنین در این مراسم از نرم افزارهای  دانشنامه حج 1 و مبین رونمایی شد. 
 
9 شهریور 1393 6:45 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.