صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

حضور در سرزمین عتبات عالیات، حضور در بهشت است

"م.ب" دانشجوی رشته خاک شناسی گفت: حضور ما در عتبات عالیات، دستاوردی بزرگ بوده و توانستیم معنویت خوبی کسب کنیم چرا که حضور در این سرزمین، حضور در بهشت است.

از ابتدای آبان گروه های دانشجویی از سراسر کشور به عتبات عالیات اعزام شده اند. هر یک از دانشجویان به سوال خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج در کربلای معلا، درباره دستاوردهای این سفر پاسخی دادند. "م.ط" دانشجوی علوم سیاسی گفت: از هر امامی یک چیز یاد گرفتم از امام علی(ع) عدالت و شجاعت، از امام حسین(ع)، شهادت، ایثار وفداکاری و از حضرت عباس(ع) وفاداری.

دانشجوی دیگری که "ح.ف" دانشجوی مدیریت بود در این باره گفت: دستاورد این سفر علاوه بر معنویت، شناخت بود. رسیدن علمی به اعتقادات مبنی بر این که فکر کنیم و ببینیم؛ چه شد که این ماجراها افتاد؟

"ر.ع" دانشجوی رشته فیزیک به خبرنگارمان این گونه پاسخ داد: برکات این سفر، یقین یافتن نسبت به عهدهای ناتمامی که شاید به دلیل عمیق نبودن به آن ها پایبند نبودیم. این جا انسان به یقین می رسد و با توکل به خدا و توسل به ائمه تلاش می کنه به این پیمان ها وفادار باشد.

"تجدید بیعت؛ که فراموش نکنیم از کجا هستیم و به کجا بر می گردیم؟ و به گونه ای عمل کنیم که در سفرمان به آخرت نمانیم." نیز جملاتی بود که "ل.ق" دانشجوی رشته مامایی برایمان گفت.

***ورود به حرم، زیباترین لحظه عمر
در ادامه این زایران عتبات عالیات برایمان از برنامه های مختلفی که داشته اند گفتند اما همه به اتفاق نظر، لحظه ورودشان به حرم ها را فراموش نشدنی ترین لحظه های این سفر و شاید هم عمر بیان داشتند.

"م.ط" بازدید از حوزه های علمیه نجف و منزل امام خمینی(ره) را جالب دانست و افزود: انسان با دیدن این اماکن می فهمد، شخصیت های بزرگ در چه مناطق فقیری می زیسته اند و عظمت به مادیات نیست.

دانشجوی دیگر که "م.ب" نام داشت، اظهار کرد: حضور با شکوه زایران ایرانی در حرم امام  حسین(ع) و اجرای برنامه سخنرانی و زیارت عاشورا، بسیار جالب بود و احساس می شد که انسان در ایران هست و در مراسم شرکت کرده است.

***شعور مهم تر از شور است
یکی از دانشجویان به خبرنگار ما گفت: زیارت باید باعلم باشد، شور در سفر مهم است اما شعور بسیار مهم تر است و برای کسب آن باید مطالعه داشت و به دنبال یادگیری آن بود.

دیگری زیارت را منحصر به فردترین تجربه دانست به گونه ای که هنوز به کشور نرفته، آرزو دارد برگردد و گفت: انسان در اینجا احساس وطن دارد. 

و زایر دیگر این گونه زیارت را توصیف کرد: زیارت باید همراه با تفکر باشد و باید کاری کرد که راه قلب و عقل از یک مسیر بگذرد.

طالب علم ومعرفت بعدی هم درباره زیارت گفت: وقتی انسان به زیارت می رود، غذای روحش تأمین می شود. شاید بعضی وقتها، نمازها، روزه ها و سایر عبادات تکراری شود و برای انسان عادی گردد اما زیارت این عتبات عالیات، روح تازه ای در انسان    می دمد تا با انرژی و اعتقاد بیشتر به اعمال عبادیش بپردازد.

***وقت کم بود و هتل ها دور
این دانشجویان از برخی مشکلات هم گفتند اما جنس مشکلاتشان مادی نبود، از این که وقت کم بود و نمی شد با فراغ خاطر به اماکن رفت و از معنویت موجود در آن سیراب شد، از این که هتل ها دور بود و نمی توانستند به راحتی به حرم ها تردد کنند و از این که همزمانی حضورشان با دیگر زایران در اماکن خاص نظیر مقام امام زمان(عج)، باعث می شد ازدحام شده و نتوانند به مسایل عبادیشان برسند، گفتند و کمی گلایه کردند.

و اضافه کردند: از این که مجبورند در یک روز و با سرعت به زیارت چهار امام معصوم(ع) در سامرا وکاظمین بروند، کمی ناراحت و متعجب اند.

گفتنی است مرحله اول اعزام دانشجویان به عتبات عالیات تا دهم دیماه ادامه دارد و قرار است حدود پنج هزار نفر از دانشگاهیان به این سفرها، اعزام شوند.
 
8 آذر 1390 9:27 صبح

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.