صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در مراسم قرعه‌کشی عمره 338 هزار نفر از دانشگاهیان متقاضی تشرف به سرزمین وحی که از روز شنبه 17 آبان‌ماه در سراسر کشور آغاز شده‌است، عصر امروز یکشنبه 18 آبان در دانشگاه تهران این قرعه‌کشی برای دانشگاهیان تهرانی

ه گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در مراسم قرعه‌کشی عمره  338 هزار نفر از دانشگاهیان متقاضی تشرف به سرزمین وحی که از روز شنبه 17 آبان‌ماه در سراسر کشور آغاز شده‌است، عصر امروز یکشنبه 18 آبان در دانشگاه تهران این قرعه‌کشی برای دانشگاهیان تهرانی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در ابتدای این مراسم گفت: جوانان و دانشجویان با روحیه پرسشگری و خداجوی خود که در سفرهای معنوی متحول می‌شود می‌توانند زندگی خود را تغییر دهند.

وی افزود:‌ نظام اهمیت ویژه‌ای به قشر جوان و دانشجویان دارد خصوصا در دستورات و بیانات مقام معظم رهبری بارها به اهمیت و جایگاه دانشجویان و جوانان تاکید شده است.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های جوانان این است که پاکی فطرت دارند و من بسیار در سفرهای معنوی دیده‌ام که جوانان چگونه به راحتی متحول می‌شوند و تغییر می‌کنند.

وی تصریح کرد: بیش از 338 هزار نفر برای حج عمره از دانشجویان ثبت‌نام کرده و سهمیه برای اعزام 17 هزار نفر است.

وی در خاتمه اظهار داشت: دانشجویان و جوانان باید به نماز اهمیت دهند زیرا نماز معراج مومن است و انسان با نماز به درجات عالی می‌رسد و دو تن از یاران امام حسین در هنگام خواندن نماز شهید شدند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام مظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام مظعم رهبری ضمن اشاره به بخشی از زندگی حضرت ابراهیم(ع) گفت: حضرت ابراهیم(ع) دعا کرد تا مردم به حج و عمره علاقه داشته باشند و این دعا مستجاب شد و حاصل آن حضور دانشجویان و جوانان در این مجموعه برای اعزام به عمره است.

وی ضمن اشاره به ویژگی خاص دانشجویان و جوانان اظهار داشت: پیامبر (ص) فرمودند 7 نفر در زیر سایه رحمت خداوند هستند. یکی از آنها جوانانی هستند که در حال عبادتند و جوانانی که مشتاقانه در این عرصه برای اعزام به عمره حاضر شدند در سایه رحمت خداوند هستند.

وی در خاتمه گفت: چه کسانی که ثبت‌نام کرده و چه کسانی که اعزام نمی‌شوند مورد لطف الهی قرار گرفته‌اند پس اگر نام‌شان در قرعه‌کشی درنیامد نباید ناراحت شوند.

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت نیز در ادامه این مراسم تصریح کرد: حدود 6.5 میلیون نفر جمعیت مشتاق، سال‌هاست که برای تشرف به حج ثبت‌نام کرده و در نوبت هستند.

وی ادامه داد: دانشجویان و کسانی که ثبت‌نام می‌کنند شک نکنند که از زمان ثبت‌نام ثواب عمره برایشان نوشته خواهد شد.

اوحدی از سفر عمره دانشجویان به عنوان یکی از زیباترین برنامه‌های جمهوری اسلامی یاد کرد و افزود: این یکی از برنامه‌های زیبا است که فقط در جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود و این نشان از اهمیت و احترامی است که نظام برای دانشجویان و دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان دارد.

در پایان این مراسم قرعه‌کشی اعزام به عمره برای دانشگاهیان تهرانی انجام شد، همچنین حاضرین در مراسم نیز در قرعه‌کشی جداگانه‌ای برای اعزام به حج عمره شرکت کردند.

- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930818001347#sthash.8TcUgQna.dpuf

 
19 آبان 1393 10:31 صبح

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.