صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

تاسوعا و عاشورای بی حادثه در کربلا

مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق گفت: برای نخستین بار، مراسم تاسوعا و عاشورا در کربلا با امنیت کامل برگزار شد. ...


مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق گفت: برای نخستین بار، مراسم تاسوعا و عاشورا در کربلا با امنیت کامل برگزار شد.

"جواد خانی" در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج در کربلای معلا، با اشاره به این که مراسم تاسوعا و عاشورا برای عزاداران ایرانی و عراقی، با آرامش و امنیت همراه بوده است، افزود: در سالهای گذشته، نا امنی وجود داشت و از سوی افراد محارب، حوادثی ایجاد می شد ولی امسال به دلیل اشراف امنیتی بر منطقه،  هیچ گونه حادثه خاصی رخ نداد.

وی تعداد کل زایران ایرانی حاضر در کربلا برای روز عاشورا را حدود 20 هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 12 هزار نفر مربوط به زایران رسمی و ثبت نام شده و مابقی زایران آزاد بوده اند.

خانی با توجه به انسداد مرزهای زمینی، تصریح کرد: اغلب مسافران آزاد، از طریق مرز هوایی و یا مرزهای سوریه وارد عراق شده اند، لیکن در تاسوعا نیز تعدادی از زایران انفرادی یا آزاد توانستند از مرز مهران عبور کرده و خود را به عتبات رساندند.

مدیر نمایندگی حج وزیارت در عراق، به تمهیدات لازم برای حضور زایران در کربلا برای روز عاشورا اشاره کرد و گفت: اقدام نخست، افتتاح پارکینگ تعلیب بود که کاروان های ایرانی علیرغم ممنوعیت ورود وسایل نقلیه با آنجا می آمدند و پس از آن با وسایل نقلیه عتبات، تا نزدیکی های حرم می رسیدند.

وی به ویژگی های این پارکینگ نیز اشاره کرد و درباره برنامه های بعدی این مکان گفت: قرار شده برخی امکانات رفاهی لازم در این مکان، تعبیه شود تا نیازهای ضروری رانندگان و زایران برآورده شود.

خانی اجابت درخواست مهم زایران ایرانی مبنی بر ماندن در کربلا برای روز عاشورا را دومین اقدام این سازمان برشمرد و اظهار داشت: کاروان هایی که مدت اقامتشان در کربلا به سه روز می رسید می بایست این شهر را ترک می کردند لیکن با برنامه ریزی به عمل آمده و تغییر در زمان سفر به سامرا، موفق شدیم زایران را تا بعد از ظهر عاشورا در کربلا اقامت دهیم و به این شکل آرزوی دیرینه آنها تحقق یافت.

وی خاطر نشان کرد: با این برنامه ریزی، شاهد مشکلات عدیده ی سال های گذشته در خروج زایر از کاروان برای درک عاشورا نبودیم و مشکل خاصی هم تا کنون گزارش نشده است.

این مسئول در سازمان حج وزیارت، در پایان از رسانه ها درخواست کرد: درانعکاس خبرهای مرتبط با زایران به خصوص امنیت مسیر تردد کاروان ها، به گونه ای عمل شود تا خبرهای موثق و ارزیابی شده در اختیار مردم شریف قرار گیرد.




 
20 آذر 1390 11:51 صبح

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.