صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

طرح ملی «زيارت» رونمايی می‌شود

 

معاون توسعه مديريت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی از رونمايی بخش اول طرح ملی زيارت در هفته پژوهش امسال با حضور استاندار خراسان رضوی و مديران كشوری خبر داد. ...


به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، «رضا عبدالملكی»، معاون توسعه مديريت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی گفت: طرح ملی زيارت كه به دنبال واكاوی عميق‌ترين مفاهيم نهفته در زيارت و ارائه برنامه‌ای منسجم برای بهره‌مندی زائران از اين مفاهيم است، در هفته پژوهش با حضور استاندار خراسان رضوی و مديران كشوری رونمايی می‌شود.

وی با بيان اينكه به جز اين طرح، در 50 سال اخير هيچگونه مطالعه منسجمی در حوزه زائر و زيارت امام رضا(ع) انجام نشده است، افزود: فاز اول اين طرح كه با هدف رسيدن به تعريفی واحد از زائر و پاسخ دادن به سؤالات بنيادين حوزه زيارت آغاز شده بود، به اتمام رسيده و اكنون در فاز دوم قرار دارد. وی درباره ميزان همكاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در اجرای طرح مذكور، اظهار كرد: در اين زمينه همكاری مناسبی ميان وزارتخانه‌های مختلف شكل گرفته است و تشكيل كارگروه ملی زيارت به رياست معاون اول رئيس‌جمهور و نيز كارگروه زيارت در استان، گام مؤثری در راستای هم‌افزايی هرچه بيشتر دستگاه‌ها و رفع مشكلات و چالش‌های موجود محسوب می‌شود.

معاون توسعه مديريت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی تعامل ميان دستگاه‌های اجرايی مانند سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبليغات، سازمان ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری و ساير نهادهای دخيل در اين حوزه را مطلوب ارزيابی كرد و درباره نقش دستگاه‌ها در تحقق اهداف طرح، گفت: می‌توان به اين طرح كه به صورت ماتريسی سه بعدی طراحی شده است، از دو منظر نگريست.

وی افزود: نگريستن به مفهوم زائر و زيارت از منظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، مبانی زيرساختی و امنيتی و نيز تدوين برنامه‌ای بلندمدت برای توسعه كمی و كيفی اين مفاهيم در مشهد و ساير نقاط كشور از اولويت‌های طرح مذكور است.

عبدالملكی بر استمرار فعاليت‌های اين حوزه تأكيد و خاطرنشان كرد: دائمی بودن دبيرخانه طرح ملی زيارت و تكليف استاندار برای پيگيری و نظارت بر طرح، نويدبخش آغاز حركتی نو و مستمر در راستای ارتقای سطح كيفی و توسعه كمی برنامه‌های اين بخش است.

وی در پايان گفت: طرح ملی زيارت رهاورد رعايت انسجام و اتخاذ شيوه‌ای كارشناسانه از ابتدای آن تاكنون بوده است.



 
26 آذر 1390 0:51 بعدازظهر

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.