صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

امسال 4 هزار دانش‌آموز پسر به عمره می روند

علی حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: با تلاش‌هایی که مسئولین سازمان حج و زیارت در سال جاری داشتند، توانستیم سهمیه حج عمره دانش‌آموزان را به دو برابر افزایش دهیم به طوری که امسال چهار هزار دانش‌آموز پایه سوم دبیرستان و پیش‌دانشگاهی برای انجام مناسک حج به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه سال گذشته تنها دوهزار دانش‌آموز به حج عمره مشرف شدند، گفت: از هفته دوم بهمن‌ماه چهارهزاردانش‌آموز پسر در قالب 34 کاروان حج دانش‌آموزی به مکه مکرمه مشرف می‌شوند.

مسئول حج عمره سازمان دانش‌آموزی کشور تصریح کرد: مدت این اعزام‌ها یک ماه به طول خواهد انجامید و برای هر کاروانی 12 روز سفر زیارتی در نظر گرفته شده است.

به گفته وی در حج عمره دانش‌آموزی امسال180مربی به همراه این دانش‌آموزان اعزام می‌شوند و یک ماه قبل از آغاز اعزام کاروان‌ها کلاس‌های توجیهی سه روزه برای آشنایی با قوانین کشور عربستان، عرفات و اسرار عمره، آشنایی با فضا و مناسک حج برای این دانش‌آموزان در سراسر استان‌ها برگزار می‌شود.

حسنی تاکید کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی برای افرادی که به مناسک حج اعزام می‌شوند انتخاب مرجع تقلید است و در این راستا برنامه‌هایی تدارک دیده شده تا دانش‌آموزان حج‌گذار با علما و مراجع بزرگ در استان‌ها دیدارهایی داشته باشند.

وی همچنین از توزیع دومین شماره از نشریه از خانه تا خانه در بین دانش‌آموزان حج‌گذار خبر داد و گفت: در این نشریه تلاش شده تا مباحث آموزشی حج و معنویات این سفر روحانی در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد.

حسنی تصریح کرد: در سهمیه در نظر گرفته شده برای حج عمره دانش‌آموزی، نخبگان قرآنی، حافظان قرآن و همچنین نخبگان علمی در اولویت اعزام قرار دارند.

وی در پایان از تلاش سازمان دانش‌آموزی برای فراهم آوردن جلسه دیدار با مقام معظم رهبری برای این دانش‌آموزان خبرداد وگفت: چنانچه بتوانیم قبل از اعزام دانش‌آموزان حج‌گذار به مکه مقدمات دیدار با مقام معظم رهبری برای دانش‌آموزان را فراهم خواهیم کرد.



 
4 دی 1390 8:52 صبح

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.