صفحه اصلی | اخبار | سوالات متداول | ارتباط با ما

از عمره هم باید مانند حج حداكثر استفاده را برد

 

حجت الاسلام نجفی روحانی گفت : در دوره عمره افرادی كه در مدت چندین ماه ازایران اسلامی وسایر كشور های جهان عازم عمره می شوند چندین برابر زمان حج است وازجهاتی امكان استفاده ، بهتر و بیشتر است . ...


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج حجت الاسلام و المسلمین ' نجف نجفی روحانی ' با اشاره به فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیرشان با كارگزاران حج كه فرمودند ' شكر كامل این نعمت بزرگ الهی(حج) در قدر شناسی و استفاده حداكثری از این فرصت بی نظیر است ' گفت: برای تحقق این مهم باید به دو امر توجه داشت ، اول بی نظیر بودن فرصت و دوم ، استفاده حداكثری از آن ــ خداوند سبحان این سفر را به گونه ای مهندسی و طراحی فرموده است كه با همه امور انسان سر وكار دارد و از نظر بهره برداری، فرصتی بی نظیر است .

حجت السلام و المسلمین نجفی در توضیح این مهم افزود: زیرا از سویی سرزمین وحی و مناسك حج و عمره پر از نشانه ها و نماد هایی كه ناظربه همه ابعاد زندگی انسان از حیث فردی ،اجتماعی، فرهنگی ، تربیتی ، سیاسی ، اقتصادی و سایر جهات زندگی دنیوی و اخروی است و ظاهر و باطن ، ماده و معنا ،دنیا و آخرت ، عبادت و سیاست، فرد و جامعه تواماَ و در هم تنیده وباهم لحاظ نموده است .

وی افزود: از سوی دیگر حضور هزاران مسلمان از اقوام و ملل مختلف جهان، با رنگ‌ها، نژاد‌ها و زبان‌های گوناگون، ‌با شور و شوق فراوان، در مركز عشق و عرفان، مكه و مدینه، فرصتی بسیار بزرگی برای ارتباط، هم اندیشی، بیداری و خنثی كردن توطئه استكبار و كفر جهانی است.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره، اظهار داشت : بدون شك در ظرفیت شناسی و پیدا كردن ظرفیت های پنهان حج و عمره با توجه به گستردگی ابعاد آن یابد از نطرات تخصصی و ژرف نگر همه اندیشمندان و متخصصان از فقیهان، مفسران ، عارفان ، فیلسوفان، سیاست مداران ،جامعه شناسان، روان‌شناسان، هنرمند ان و سایر علوم استفاده شود كه راز و رمزهای آن را از لحاظ فردی و اجتماعی، عبادی و سیاسی، اجتماعی و بین المللی و جهانی آن كشف كنند.

وی افزود: زیرا این چیزی نیست كه تنها با یك نگاه خاص و یك تخصص خاص و با نوشتن چند كتاب و مقاله بتوان به همه ظرفیت های آن دست یافت وبه عمق این دریای بی كران رسید یقیناً هر كس بخواهد مرواریدهای گران بها و بی بدیل حج و عمره را به دست آورد ، باید در ژرفای معارف و اعماق حكمت هایش در همه عرصه ها غواصی كند و تدبر نماید هرچند اگر كسی بر ساحل آن هم بایستد، و استفاده حداقلی كند از نسیم روح بخش آن بی بهره نمی ماند.

دوره عمره برای زائران ایرانی از بهمن ماه امسال شروع می شود و پیش بینی می گردد كه در این دوره 800 هزار ایرانی توفیق عمره گزاری پیدا كنند.



 
4 دی 1390 9:05 صبح

ارسال نظر

» لطفا کوتاه و در مورد اين مطلب بنويسيد.